Pages

Sunday 30 September 2012

amboi..amboii...


sembang2 petang...dari ke bujang smpai la dah jadi mak org aku ttp gitu kuat menyembang..mudah mesra klu dpt kwn sembang..org tua pon jadik aku nyembang..tp tibe time menyepi...hanye mendengar dr berkate...

ade satu makcik ni dtg lepak opis aku...asal nye die dok daftarkn anak die lesen moto..sonok bdk2 skrg abis je spm trus mak bpk sponsor lesen siap pakej dgn kenderaan nye skali..dpt mak bpk bnyk duit ok lah ye..tp jgn la dr sumber yg xberkat tu bli kenderaan kt ank plk..knp begitu?sbb nye makcik ni die dok cari la pati2 kt malaysia ni konon2 nye laki nye polis dan 

blh buatkan mykad dgn byrn 10k sekepala...gitu?ory?x ory?wallahualam...cume yg jelas die menjual kerakyatan negara die sendiri..katenye dh ramai yg buat..ptt la aku nengok lakik polis je tp kete mewah bagai..handbag mewah wajib nengok..duit kepok2..

okeh!cerita asal yg aku nk cite beno nye ape yg makcik tu nyembang ngan aku..kate nye aku ni muke nye pucattt bebeno..xmau makeup2 ke dik..ank baru sorg kekdah nye..pucat sgt ke muka aku?
aku pon senyum jerlah..dlm ati ku aku rase muka ak lg cntik dr makcik tu yg bile berckp mulut menyenget2 ke tepi..dpt lak bile time mengata org..hahaha 
makcik tu xtau aku klu dpt kutuk org smpai berdarah telinga nk menadah 
sdp2 je kutuk aku ye..

ptt la sakan ngutuk aku bagai upenye ade udang di sebaling mee udon..makcik tu die kate die ade buat produk sendiri pastu suh aku bli...dan bla bla bla

kekdah nye aku bkn mls nk melawa2 mcm dulu...ko ade ank kecik pakai lipstik seminit jer dah ilang..xpon dah menyenget ke tepi...dpt lak time ank tgh membuas gini...lagipon aku ni dah pnt melawa2 la konon nye

ko byg la aku dulu antu makeup..abis duit gaji beli makeup je..padehal xde 1 pon make up aku brand pon..klu ade pon brand revlon tu jerlah aku mampu..tu pon klu pecah kutip blk taruk dlm bekas..guna blk..hahaha

knp abis gaji ke makeup je...mane x nye mascara aku je skali aply 3 jenis yg under coat,yg melebatkan baru memanjangkan.haaa...baru aku puas ati..tu baru bab bulu mate..blum kepit mengepit bulu mate..span pengepit tu tiap2 2 mggu dah kn tukar baru..nasib kt bilion mego tu ade jual..sepapan rm2..klu sebulan?setahun?10 tahun...gile?kos tahu..

blm bab eyeshadow..aku dalah cerewet bab eyeshadow ni..wlupon bli xmahal tp jenis teksture tu aku amatlah cerewet...klu dh abis jenuh nk mencarik yg aku berkenan..penat tahu..

blusher lg..eyeliner lg..aku klu eyeliner dah abis siap taruk toner kt dlm eyeliner tu kasi cair blk..smpi la sekering alam aku gune br beli lain...hehe jimat tahu..

blm kire bab mase lg..klu masuk keje kul 10am...kul 8.30am aku dah kena bgn nak makeup punye pasal..blm bab nk setting rambut lg..

sampai lah satu tahap aku xblh kuar umah tnpa makeup..padehal umo masih muda gitu..muka dah macam ape aku ase klu xmakeup..mcm antu thai gitu..pucat semenjang..

smpai tahap klu ade org dtg umah aku pon larik msk bilik...hahahah sebab ambot gerbang muka pucat..hahahah

gitu truk nye aku ase jadi mangsa makeup2 ni..
dalah bpk ak ni ckp xske ak makeup2 bagai...ari2 komplen..x lrt nk dgr tahu?
ex binik pki lipstik merah xnk plk komplen..hahaha
eh?!....jp lg ade la menyampai kt bpk aku ni.....

smpai la aku nk pi blaja kt ikbn tu...aku dah penin dan penin
mane xpenin kul 7.30am dah kn lapor diri kt astaka tuh
jadik aku kena bgn kui 4.30 am la semata nk bermakeup bagai??gitu?
dalah aku plg pemalas bgn pg..blm bab nk beratur tggu giliran nk mandi..xde makne nye

jd dr tmpt tu lah aku pelan2 tgglkan tabiat aku yg menjangok xkire tmpt tu..
yg penting kulit ku bebas dr jerawat dulu kini dan hrp selamanya..
sebiji dua tu standart la..dtg dan pergi..hehe

jgn hover smpi cenggini...

ade sedikit tips dari ku..

klu muke mu naik jerawat atau baru nak naik jerawat sblm tido
basuh la muka dgn pencuci..lps tu tempek sahaja asam jawa dan tido..

esk pagi insyaalah kecut
xboleh tempek kt jerawat yg dah dipicit..nanti parut!!

klu tahan gatal...lenyek sedikit tomato dan tempek la di muka mu..
15-20 min..
pastu cuci muka dgn air bersih yg sejuk..



bye..





No comments:

Post a Comment