Pages

Saturday 27 October 2012

hari yg sepi



rase nye blm terlambat daku nk ucapkan selamat hari raya aidiladha ye..taun ni dpt lah kami merasa dgg korban jika nak dibanding dgn taun lps..itupon disebab kan ade dgg yg terlalu bnyk lebih nye sampai mereka-mereka yg menguruskan korban ini duduk di pintu lift dan bagi kt sesape yg kebetulan nk naik lift tu..mcm taun lps..hanya kroni je dpt..kami menanti dgn lopongan saja..
yg pasti raya thn ini lebih ganda baik nye dr tahun2 sudah..alhamdulillah..

semoga tahun2 akan dtg juga akan lebih baik dr tahun sebelum2 ini..berkat rezeki anak mungkin..

raya ini kami x blk beraya di ipoh..lgpun bapak,angah n adik dtg bermalam 2hari di rumah sempena konvo si fatin..jd..dptlah kami melepas rindu pd atuk arissa tu..

inilah atuk kesayangan arissa..


pagi raya ku berlalu dgn sepi dan sunyi..dgn laki n ank sdp berlingkar tido tnpa mempedulikan takbir di pg raya..wlupon raya haji..klu aku masa kecik..masih berkunjung sesama saudara...yg plg pntg masih mengutip duit raya.wlupon x sebnyk raya aidilfitri..
nak camane..mungkin cara hidup laki aku masa kecik begitu hgga terbawa ke bsr..

aku sejak sehari dua ni masih menahan kesedihan...kucing kesayangan ku yg ku tatang dr kecil telah meninggalkan ku..syebi ibrahim aka si muka masam telah meninggalkan kami pada pg khamis lalu..sehari sblm raya haji..


pg rabu tu sblm g keje ku mcm bese tgklah si kembar ni..si syella mcm bese la die dok raban pg2 minx mkn..yg syebi dok diam je kt dlm playpen arissa..die brg dediam kt dlm tu..smpt aku selimutkan dgn selimut kuning die..diam je dia aku buat cmtu..

actly syebi mmg dh lame skt..die mcm murung sejak aku bwk arissa blk dr hospital dulu..tmbh2 aku blk pntg pun dh dkt sebulan..tp laki aku adelah kt umah tgk2 dorg..mungkin start dr situ die mula sakit sbb xpenah berjauhan dgn aku..tmbh sebelum ade baby dorg lah baby dlm umah ku itu..tido bersama..mkn bersuap..yerlah nama pon xde baby lg..jd sume perhatian kt dorg je..

nasiblah syela ok jer tp die pon kuat sakat syebi..smpai berdenting2 bunyi tulang syebi kn lantai klu main ngan syela tu..aku pon mmg lebih kan perhatian pd syebi sbb die skt n nak sentiasa dkt je ngan aku..tp arissa pon kuat sakat die.

mlm rabu tu aku blk rumah lewat sbb g bli brg rumah sikit...hati dah xsdp tp ku diam kan je..smpai je kami kt dpn pintu nmpk syela je meluru menyambut kami blk..pastu ade muntah kt dpn pintu...ya allah mase tu aku dh berdebar dah..cr syebi rupenye die dah terbaring nyawa2 ikan dkt tepi peti ais..

beginilah syebi mase aku br je smpai umah

siyes aku terkejut sgt..
airmata xyah ckp lah..yg plg aku sedih syella..

die jilat jer syebi smpai bersih..mase tu die dah keluar air2 coklat kt punggung n keluar air putih..

ku angkat die dan alaskan selimut kuning die..syella masih menjilat x putus2 memberi semangat..mase ni nafas syebi dah semakin pendek..aku hanya tawakal..

ku alih kan ke dlm kotak..syella ttp disitu memberi semangat..

setiap kali keluar cairan itulah syella menjilat hingga bersih..bile dah bersih die duduk tepi kotak..bile ade keluar lg..die pon msk blk dan jilat lg..

sungguh ku xsangka..sbb syella mmg kuat buli syebi..wlupon syebi lah abg nye..sedikit pon syebi xpernah melwn..krn die mmg syg sgt kt syella..

klu ku bg mkn ayam seketul kecik seketul besar..sudah2 tentu yg kecik itu diambil syebi..die akn biarkan syella mkn yg besar..

dulu aku selalu mrh syella buli abg die..ku igt die xsyg kt abg nye..
rupa2 nye..aku silap

kasih syg mereka xseperti manusia yg lebih bnyk hipokrit semata2..

ini gmbr beberapa hari sblm syebi pergi..dimana arissa di situlah dia menyelit..setia menjaga arissa
pernah juga arissa menangis tercebik2 bile dimarahi syebi..

ceritanya begini..

arissa mcm biasa die mmg suke dan geram nak cubit2,lepuk2 si kembar ni..agaknye syebi ni dah xthn didera 
arissa die pon ltkkan tgn kt atas dahi arissa dgn lembut je..arissa tetibe mencebik menangis..pastu mcm merajuk lps kn mrh..

jgn igt kucing xtau handle baby..hurmm





rip syg..
maafkan mummy andai pertemuan kite xseindah biasa..
maafkan mummy andai ada salah silap padamu..
maafkan mummy tiada disisimu semasa kamu bertarung dgn kesakitan..

tiada lagi..
si muka masam ku..

hadirmu memberi ku seribu kemanisan
memberiku seribu kenangan
kasih syg mu xmungkin dpt ku cari ganti

tenanglah kau disana..


No comments:

Post a Comment