Pages

Friday 22 November 2013

lets goooo.part 3 its coming...




lepas nurse tua tu ckp doktor xde sbb public holiday trus aku naik angin..bkn niat aku nk kurang ajar lagi2 dgn nurse tu yg dh pangkat nenek mcm tu..lp tlg laa..jgn la buat aku ni or patient yg lain mcm bodoh sgttt..yg nak menipu ckp doktor xde tu dah kenapa?ke korg nk tahan ak lame2 sebab nk bg doktor pelatih kt situ wat eksperimen bagai kt ank aku kan..bg ak doktor pelatih ni lebih nak siapkan task dorg dr nak merawat patient dgn betul..

jadi korg yg nak bersalin gomen ni lagi2 yg ank first mmg dorg attack nk siapkan task dorg tu..jd klu rase ank tu mmg xde problem discharge jelah xpyh nk dgr sgt kebarangkalian dorg tu..bertegas skit..rajin2 bace artikel psl ni..yg kesian tentulah ko dan ank ko..

haa berbalik peristiwa diats,lps aku bertekak2 dgn nurse tua tu trus dtg nurse lain pujuk aku..semua aku tengking sbb dah mmg xde sebab munasabah dorg nk tahan aku dalah ak tgh risau kan arissa blh plk korg nk buat hal..tetibe doktor dtg..yg kelakarnye doktor tu td ade je dpn mate aku mse kt kuanter nurse tu mase ak minx discharge..blh die kte die xtau ape2..nurse kt situ xde inform ape2..dah tu klu dorg x inform ko pekak ke mase ak dtg ckp ngan nurse dpn muka ko..alahaii 

mmg agk badluck la ak deliver kali kedua kt sg buluh kali ni..ok yg kelakarnya semua katil dpn aku sibuk dorg gak nk blk..dorg lg xde masalah pape tp xblh blk gak,trus semua blh blk..mih mih mih..trus laki india katil dpn aku ckp thank you siap ckp aku berani lg..bkn berani x bertempat..ni kali ke dua ak bersalin situ..

arissa dl mcm2 doktor pelatih tu buat amik darah la nk test tu nk test ni..padehal ank ak kuning pon xde..kali ni sory la korg nk buat lg mcm tu..yg korg kn take note skit..jgn jd mcm katil sebelah aku ank dah ok dorg nk uji mcm2 menangis mak die kesian tgk baby tp xberani nk bersuara.

ok pas dh dpt discharge aku pon settle surat beranak semua tggu dorg bwk trn bwh dgn wheelchair..smpi je bwh arissa dgn muka excited tggu ak ngan btl2 dpn pintu yg aku nk keluar..rinduuuuuuu..tp die x heran ok trus nk cium baby dl br cium aku..huk huk..baba pon same!

sempat jmpe old fren yg sgtttt lame xjmpe..rinduuuu tau..sejak ank dh dua mmg xdan nk jmpe kite kan!..btw thanks k.is sudi dtg jenguk kite!! 


 berakhirlah kisah bersalinkan zafran iskandar ituuu..

lps dgr citer ak jgn korg tkt nk bersalin gomen plk..xde ape aslkan semuanya selamat..bnyk2kan membaca utk menambah ilmu supaya tiada yg mengambil kesempatan..supaya kite tau hak kite..

btw,xsemua staff nurse kt sg buluh tu menjengkelkan..ramai yg baik dan sgt supportive..ramai yg baik hati lg membantu..yg ikhlas bekerja..yg penting memahami betapa beratnye kesakitan melahirkan..jd jgn ditambah sakit pada yg sakit


what ever!! what ever!!!! (tetiba)



No comments:

Post a Comment